Logo
Om Guldvingerne

De største fordele hos Guldvingerne er, at jeg tilbyder trygge og hjemlige rammer samt faglig viden og kendskab til barnets udvikling.

Jeg har arbejdet med den styrkede pædagogiske læreplan i en lang årrække. Jeg har endvidere gennemgået et opfølgningskursus i Den styrkede pædagogiske læreplan i 2021.

Den styrkede pædagogiske læreplan giver optimale rammer for barnets udvikling. Jeg har i de fleste af år som pædagog  arbejdet ud fra den styrkede pædagogiske læreplan. Derfor er det fortsat meget naturligt for mig at bruge læreplanen som et udgangspunkt i mit daglige arbejde.

Hos mig går pædagogikken hovedsageligt ud på, at børn:

  • møder dagen med tryghed, nysgerrighed og bliver mødt i børnehøjde
  • lærer at hjælpe og har empati overfor hinanden
  • lærer at blive selvhjulpne - for selvhjulpenhed giver selvtillid - og selvtillid giver glade børn. Derfor lærer børnene selv at:
    • tage tøjet af & på,
    • tage sko af & på,
    • gå på toilettet,
    • være med til at rydde op,
    • smøre egen mad, mm.
  • lære at blive medbestemmende
  • kan mærke alle årstider. Dvs. at kunne færdes i al slags vejr
  • lære og føler de danske værdier og traditioner såsom som jul, fastelavn, påske, store bededag, osv. – da de igennem fejring af disse traditioner lærer om kultur, historie og demokrati.

Mine værdier

Hvorfor vælge  Guldvingerne?

Det allervigtigste for mig er: Tid, ro og nærvær!

Gennem leg skaber børn ”fællesskaber, relationer og udvikling”. Rammerne hos mig giver tid og fleksibilitet til at gøre det, som giver bedst mening for den børnegruppe jeg har.


Børn trives bedst med ritualer og gentagelser.

Derfor er struktur også vigtigt for dem, hvor de får glæde af at genopfriske deres hukommelse - og samtidig også føle sig trygge.


At være nysgerrig og arbejde i børnehøjde, er noget som jeg virkelig brænder for.

Derfor er det vigtigt for mig at indrette dagen sådan, at den altid følger børnenes spor.

Jeg arbejder ud fra:

  • Omsorg og nærvær
  • Mestring og succesoplevelser
  • Udgangspunkt i det enkelte barns ressourcer
  • Natur- og udeliv:

    Når vi leger ude og bruger naturen, øver vi på at gå, samler grene, kigger på blomster, er nysgerrig i naturen, mærker og snakker om årstider, kigger på dyr forskellige steder i naturskønne Allerød.

  • Indenfor: Legen er vigtig for barnets udvikling derfor: leger vi med legetøjskøkken, dukker, legoklodser, dyrelegetøj, mm.

  • Kreativitet: Vi laver kreative ting både  fordi det er sjovt og fordi det at arbejde med forskellige materialer styrker børnenes sanser og finmotorik, og vigtigst at barnets hjerne stimuleres med fantasi, farve, former.
  • Masser af motoriske aktiviteter
  • Sprogstimulering i form af sang, dialogisk læsning, sætte ord på alt og fin-motoriske aktiviteter som puslespil, store perler i snor, klippe med hjælpesaks, smøre selv rugbrød...., fordi forskerne mener at fin motoriks aktiviteter har store betydning for barnets sprog udvikling.